Digital content is niet weg te denken: Mediabedrijven produceren hun verhalen 360° (social platforms, websites … on demand of live gestreamd) en élk zichzelf respecterend merk doet aan contentmarketing. De (media)consument zoekt en vindt digitaal: een online winkelkarretje vullen doe je nadat je de etalage op social platforms hebt bekeken.
Wie zijn doelgroep wil bereiken, heeft meer dan ooit een schatkist aan overtuigingstools in handen: storytelling op maat van jouw publiek. De plek? Een contentplatform opgemaakt in de belevingswereld van je volgers. De magie? Die vloeit uit de digitale meltingpot waar vraag en aanbod elkaar vinden. Deze evolutie doet commerciële én redactionele opportuniteiten ontstaan. De vraag naar professionele content-creators is dan ook groot. Na dit postgraduaat ben je 101% gewild en geliefd op de arbeidsmarkt.
Arteveldehogeschool speelt in op deze trend. Dit Nederlandstalige traject van zes maanden bereidt niet alleen aanstormend talent voor op een job als online redacteur of digital content creator, maar helpt iedereen die al een tijdlang aan de slag is en een fikse inhaalbeweging wil maken.
Het programma bestaat uit gastcolleges verzorgd door klinkende namen uit het werkveld. Onder begeleiding van deze docenten en/of coaches gaan de studenten praktisch aan de slag zodat de opleiding tijdens de stageperiode (bij bedrijven als o.a. Duke & Grace, VRT, Stamp Media, Warner Music, Colruyt …) meteen resulteert in een job in de digitale media- en communicatiesector.
Contactgegevens:
Voetweg 66, 9000 GENT
Info en vragen:
Jana Pollet
Verantwoordelijke postgraduaat Digital Content Creation
jana.pollet@arteveldehs.be
0477 65 84 86