We Media: Data & Publishing Seminar

17 oktober, 13 u – 19 u. 

Data, grondstof van de kennisenergie. Het belang van data wordt door niemand meer ontkend. Data, dataverzameling, dataverrijking en dataverwerking beheersen steeds nadrukkelijker de economie. Ondertussen is de volgende stap reeds volop realiteit: big data als brandstof voor AI (Artificiële Intelligentie).

Naast ‘content’ en ‘human capital’ zijn ook ‘data’ een basisonderdeel van de activa van elke uitgever. Dit seminarie geeft u een inkijk op de interactie tussen data en de uitgeefsector. Vertrekkend vanuit een algemene kijk op de evolutie en het belang van data op de maatschappij brengen we enkele uitgeversgelinkte cases die aantonen dat data effectief het verschil maken.

Een inspirerend media-seminar

  • 13u00 – 13u45: Ontvangst
  • 13u45 – 14u30: Insights: “Data & Artificiële Intelligentie: waar gaat het heen?” – professor Bart De Boer, VUB (Engels)
  • 14u30 – 15u00: Case: “Colruyt folders: big data, digitaal printen & gepersonaliseerde mailing” – Jo Vandeweghe, Sales & Marketing Director Symeta (Nederlands/Frans)
  • 15u00 – 16u00: Insights: “How interactivity and data collection can help develop your business” – Olivier Simonis, Co-founder & Managing Director Qualifio (Nederlands/Frans)
  • 16u00 – 16u30: Pauze
  • 16u30 – 17u00: Case: “Evergreen content is leading the way for high quality lead generation” – Andy Noyez, Directeur PMG (Nederlands)
  • 17u00 – 17u30: Research: “AD’titude: waarom reclame massaal vermeden wordt” – Tatjana Raman, Media Expert bpost Media (Nederlands/Frans)
  • 17u30 – 18u00: Insights: “Van eenvoudige dataverzameling tot redactionele artikels” – Idès Debruyne, Managing Director Journalismfund.eu (Nederlands)
  • 18u00 – 19u00: Networking

Deelnameprijs (excl. BTW)

  • 50 € voor WE MEDIA leden
  • 100 € voor niet-leden

Meer informatie in deze pdf.