Christian Van Thillo geeft als CEO DPG Media fakkel door

Christian Van Thillo stopt als CEO van DPG Media en wordt uitvoerend voorzitter. De Nederlander Erik Roddenhof volgt hem op. Hij zal vanaf 1 maart verantwoordelijk zijn voor het dagelijks beleid, de uitvoering van de strategie en de digitale transformatie.

Na drie decennia  moet Christian Van Thillo een nieuw lijntje toevoegen aan zijn CV: hij zet een stap terug en wordt in plaats van CEO uitvoerend voorzitter van DPG Media. Het familiebedrijf wordt vanaf 1 maart geleid door de Nederlander Erik Roddenhof. De reden voor de herschikking is de sterke groei van DPG Media, liet het mediabedrijf weten in een persbericht.

Het tijdperk van de familie Van Thillo begon in 1963 toen het als nieuwe aandeelhouder toetrad bij Uitgeverij J. Hoste nv. De weg naar de top ging snel en in 1987 toverde de Van Thillo-familie de uitgeverij om tot De Persgroep. Nog geen twee jaar later  nam de toen 27-jarige knaap Christian Van Thillo het roer over. Onder zoon Van Thillo breidde het bedrijf sterk uit en stak  het de landsgrens over naar Nederland en later Denemarken. Vandaag is het bedrijf, dat sinds 2019 door het leven gaat als DPG Media, eigenaar van topspelers zoals  VTM, Q2, Het Laatste Nieuws, De Morgen, Humo en Dag Allemaal, en in Nederland De Volkskrant en nu.nl.

Erik Roddenhof neemt vanaf 1 maart het roer over van Christian Van Thillo. Hij trad in 2012 toe tot De Persgroep  als directeur marketing.  In 2017 werd Roddenhof CEO van de Nederlandse poot van de Persgroep.  Als nieuwe directeur van DPG Media zet hij nu een nieuwe carrièrestap. “Dit was het juiste moment om onze topstructuur een nieuwe invulling te geven en ik ben ontzettend blij dat Erik de rol van CEO op zich neemt”,  aldus Christian Van Thillo. “Hij is de juiste man op de juiste plaats.”

Erik Roddenhof is econoom van opleiding en werkte eerder  bij onder meer de bank ABN AMRO, de telecomoperator KPN en de energieleverancier Nuon.

Kayin Luys

(Foto DPG Media)